Toyota Sotra tar koronaviruset på alvor

Kjære Kunde!

Dette er ekstraordinære og dramatiske tider. Vi er vårt ansvar bevisst og skal bidra til å begrense spredningen av korona-viruset. Vi oppfordrer samtidig alle våre kunder om å vise solidaritet og følge helsemyndighetenes råd for å begrense smittespredningen.

Tryggheten for kunder, samarbeidspartnere og ansatte er det viktigste for Toyota Sotra. Vi har i hele organisasjonen derfor fortløpende holdt oss oppdatert og fulgt helsemyndighetenes ekstraordinære råd knyttet til hygiene, reising og hjemme karantene.

Vi har iverksatt nødvendig beredskap hos alle våre forhandlere og følgende tiltak er gjort i hele vår organisasjon:

  • Vi har intensivert sitt renhold, både gjennom renholds byrå og egne tiltak. Det gjelder både renholdt og desinfiserende tiltak.
  • Alle kontaktflater desinfisering hyppig, flere ganger for dagen.
  • Alle soner i våre anlegg har nødvendige hygiene og renholds artikler tilgjengelig, for både kunder og ansatte.
  • Kundesoner har dispensere med antibac og hygieneplakater.
  • Nye hygienetiltak er gjennomgått med alle våre ansatte og egne skriv henger i alle relevante områder
  • Bruk av kantine og spiserom er begrenset og felles kjøleskap for mat er stengt
  • Det er reisebegrensninger/-nekt for alle medarbeidere.
  • Hjemmekontor for alle medarbeidere som har mulighet til dette.
  • Alle møteinnkallelser skal ha skype/video link.
  • Et absolutt minimum av fysiske møter, maks seks personer skal delta

 

Ved innlevering og henting for verkstedsbesøk

  • Ved kundemottak benyttes nå lynlåsposer ved håndtering av bilnøkler
  • Vi benytter hansker ved behandling og flytting av bilen samt beskyttelsestrekk.
  • Alle våre mekanikere har hanske påbud. Hanskene kastes etter hvert bruk.
  • Hender vaskes etter hver kontakt med kundebil eller eiendeler
  • Vi har satt opp tydelige merkebånd / sperre bånd for å sikre god avstand mellom kunde og ansatt

 

Ved utlevering av ny eller brukt bil

  • Det er innført nye hygienerutiner i all kontakt med kundens eiendeler og bil
  • Før overlevering av ny bil sendes tilgjengelig informasjon og evt film om overlevering i forkant slik at kunden er godt informert. Da kan overlevering blir så effektivt og trygt som mulig.
  • Vi desinfiserer alle kontaktflater og nøkler knyttet til din nye bil
  • Vi vil holde anbefalt avstand mellom kunde og vår medarbeider når vi går gjennom bilens funksjonalitet.

 

Ved bilutstilling, demostrasjon og prøvekjøring av bil (ny og brukt)

  • Biler i utstillingslokaler blir desinfisert fortløpende i løpet av dagen og etter hver demostrasjon
  • Desinfisering av bilens kontaktflater og nøkler vil gjennomføres før prøvekjøring.
  • Selger sitter ikke i bilen sammen med kunde. Selger sitter først i bilen og demonstrerer bilens funksjoner. Før kunde setter seg inn vil bilen desinfisereres og selger står på behørig avstand
  • Når bilen kommer tilbake etter prøvekjøring vil den bli desinfisert iht. rutine
  • Nøkler desinfiseres ved inn- og utlevering
  • Vi benytter hansker ved behandling av bilen

 

Vi har opprettet en egen beredskapsgruppe som til enhver tid kartlegger, utarbeider og tilpasser våre tiltaksplaner, vurderer risiko og sårbarhet for å ivareta både ansattes situasjon og kundesituasjon. Det holdes daglige video møter og hyppig kommunikasjon på tvers av alle våre lokasjoner.

Som kunde skal du fortsatt få gode kundeopplevelser hos Toyota Sotra. Vi lover deg et hyggelig smil, men ber om forståelse for at vi unngår håndhilsning og holder litt ekstra avstand for å begrense smittespredning.

Oppdaterte råd fra helsemyndighetene finnes på helsenorge.no. Husk å opprettholde ekstra god håndhygiene og riktige hostevaner. Sammen skal vi komme oss gjennom denne ekstraordinære situasjonen.

Vi svarer gjerne på de spørsmål du må ha vedrørende vår håndtering eller knyttet til din bil, så ikke nøl med å ta kontakt med oss per telefon eller epost.

Hilsen alle oss

Vi oppdaterer siden løpende. Sist oppdatert 26.mai kl 0800.

Her er noen eksempler på tiltak som gjøres hos oss:

Håndsprit og hansker til kunder ved inngangsparti

Avstandsbånd ved kundemottak

God avstand i kunelounge

Dører med håndtak står åpen for å minimere kontaktpunkter